تدریس قلب برنامه درسی
تدریس به عنوان علم, هنر و یا جادو اساساً ابزاری برای توسعه دولتها است. ما نمیتوانیم بر جاده وسیع دانش پیشرفته و عمل با کیفیت قدم بگذاریم مگر اینکه معلمان خوبی داشته باشیم. این حدس شاید درست باشد که معلم فارغ التحصیل الآن ممکن است بهتر از معلمی که 50 سال پیش فارغ التحصیل شده نباشد. این گفته به آن معنی نیست حوزه مطالعاتی نمیتواند گسترش یابد؛ این یک موضوع آشکار است که هر معلم تازه کاری از یادگرفتن چگونه تدریس کردن آغاز میکند. تعلیم و تربیت برای حیات و پیشرفت بشر اهمیت زیادی دارد و رویکرد بدون اثر و ناکارآمد به آموزش کلاسی با آن در تضاد است.
اکنون زمان آن رسیده است تا به تدریس به صورت حرفهای نگریسته شود, امری که دهههاست برای خود- نوسازی1 مداوم فرد فرد معلمان به صورت بالقوه پیشنهاد میشود. برای این امر ما باید به دانش موضوعی و دانش تدریس دست یابیم. معلمان تازهکار نیاز دارند بدانند چگونه تدریس کنند, البته نه به روشهای مبتدیانه, که در بعضی کلاسها خوب است و در بعضی دیگر مانند بمب فقط خراب میکند. ما نیاز داریم بدانیم چطور ماهرانه تدریس کنیم, با توانایی تشخیص, تحلیل و ارزشیابی سر کلاس برویم و بیشترین تأکید را بر بهبود کیفیت تدریس و یادگیری درکلاس درس داشته باشیم.
چرا از رفرنس با قدمت 20 ساله استفاده کردید؟ علت خاصی داشته؟
وبلاگتون خیلی قشنگ بود لذت بردیم اگه میشه یه سری هم به سایت ذهن زیبا بزنید http://bmind.ir
سلام حال شما خسته نباشید من از وبلاگتون خیلی خوشم اومد منم لیسانسم تکنولوژی بود و دانشگاه تبریز خوندم الان هم برنامه درسی میخونم تو تبریز امیدوارم موفق باشید
مطالبتون جالب وعلمی هستند .
افرین به همتت .